När du organiserar en konferens är ett av de viktigaste stegen att utvärdera den. Om ditt evenemang var lyckat kommer det trots allt att ha varit en framgång. Det finns många faktorer att ta hänsyn till, från att välja plats till att publicera evenemanget. För att konferensen ska bli en succé bör du använda en omfattande utvärderingsprocess som inkluderar input från alla som är involverade i planeringsprocessen. Här är några tips för att organisera en konferensutvärdering:

Skapa din trovärdighet och legitimitet inom området. Många människor inom ditt område känner inte varandra och kan ha olika idéer om vad som fungerar bäst inom deras område. Men genom att anordna en konferens etablerar du din trovärdighet som expert och förnuftets röst inom ditt område. Och du kan få förfrågningar om finansiering och samarbete från andra grupper som kan dra nytta av din expertis. Syftet med en konferens är att föra området framåt och tillhandahålla ny kunskap och nya idéer. Nedan listas några fördelar med att vara värd för en konferens.

Fokusera din konferens på en angelägen fråga. En konferens kan ta upp en fråga som orsakar en kris eller erbjuda en möjlighet till förändring. Den kan också fokusera på en het fråga inom ett område, vilket kan locka nya deltagare och finansiärer. Nyckeln är att göra konferensen så användbar som möjligt för deltagarna och göra den värdefull. Men glöm inte att ha roligt! Allt detta planeringsarbete kommer att göra konferensen till en framgång!

Vad du behöver veta om ett konferensmöte online

Om du inte har hört talas om ett konferensmöte online är du inte ensam. Över hälften av världens befolkning använder en videokonferenstjänst för att genomföra affärsmöten. Programvara för webbkonferenser, till exempel Webex, gör det möjligt för grupper att arbeta på distans. Tekniken gör det möjligt för både värd och deltagare att delta, vilket gör mötet mer produktivt. Kunder och potentiella kunder kan till och med delta, vilket gör att de kan lära sig mer om era produkter och tjänster och interagera med era experter.

Med rätt verktyg kan du få en produktiv konferens utan att behöva lägga timmar på logistik. Det finns många fördelar med att använda en videokonferenstjänst, bland annat kan du organisera ditt möte, kommunicera med ditt team och spara tid. Den största nackdelen med videokonferensprogramvara är att den kan vara svår att använda på platser med dåliga internetförbindelser. Av dessa skäl måste du se till att du väljer en lösning med kraftfulla administrativa kontroller och ett komplett utbud av anpassningsbara funktioner.

Webinars är en populär metod för att skapa efterfrågan på produkter eller tjänster. Webinarier är mycket interaktiva och värdefulla för deltagarna. För att maximera din investering bör du leta efter en modern plattform för konferensmöten med funktioner som en plattform för virtuella evenemang, gestigenkänning och översättning i realtid på mer än 100 språk. Välj dessutom en plattform med kapacitet att ta emot tusentals deltagare. När du har rätt plattform kan du börja planera ditt nästa virtuella konferensmöte.

Hur man deltar i ett möte med Google Meet

Om du funderar på att hålla ett möte med dina medarbetare online kan Google Meet göra processen enkel. Tjänsten fungerar på Android, iOS och till och med Nest Hub Max. Om du inte är med i Googles ekosystem kan du också ansluta till mötet via webben med Chrome. Du kan även ringa in via en länk från din Google-kalender, en e-postinbjudan eller en ad hoc-delning. När du har loggat in kan du dela filer och annat innehåll under mötet med bara några få klick.

Säkerhetsfunktionerna i Google Meet gör det svårt att bryta mötes-ID:n. ID:n är endast 10 tecken långa och måste vara unika. Tjänsten begränsar också externa mötesdeltagare till att ansluta sig till möten 15 minuter innan de börjar. Om den externa deltagaren vill delta i mötet måste han eller hon begära att bli inbjuden och få sin begäran accepterad av värdorganisationen. Dessa säkerhetsåtgärder hindrar hackare från att använda Meet i onda syften. Många användare är nöjda med Meet, men andra är det inte.

För att delta i ett möte med dina kollegor eller kunder använder du helt enkelt Google Meet-appen på din surfplatta eller smartphone. Du kan också ange en möteskod som tillhandahålls av mötesvärden. Du kan också delta i möten via datorn genom att använda Meet-webbplatsen. Följ bara de steg som beskrivs i guiden nedan. När du har loggat in klickar du på möteslänken eller klistrar in koden i fältet. När du är ansluten klickar du på Gå med eller trycker på möteslänken för att ansluta dig.

Högsta misstag när du väljer konferensanläggning

  • När du väljer konferensanläggning har du flera alternativ.
  • Konferenslokaler kan vara stora, lyxiga arrangemang eller små styrelserum med några få stolar och bord.
  • Möteslokalerna är den perfekta miljön för ett litet affärsmöte, ett socialt evenemang eller en företagsretreat och finns tillgängliga för att ta emot alla typer av sammankomster.
  • Du måste dock välja dem med omsorg.
  • Dessa tips hjälper dig att hitta de bästa konferensanläggningarna för ditt evenemang.
  • Håll dig dock undan dessa vanliga misstag!